لیست نهایی

بایگانی

در کجا بیت کوین های خود را نگهداری کنیم؟

سه شنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۱، ۰۱:۴۳ ب.ظ

 

 

به جهت صیانت و نگهداری از بیت کوین‌های خود لازم است که از کیف پول‌های مخصوص استفاده کنید. این کیف پول‌ها، شرایط ذخیره سازی و نگهداری بیت کوین‌های شما را با استفاده از مجموعه کلیدهای خصوصی انجام می‌دهند.

 از نظر وجود امنیت، در این کیف پول‌ها به جهت دسترسی از رمزهای مشخصی استفاده شده است. تا نسبت به دسترسی‌های غیر مجاز امن باشد و تنها صاحب کیف پول با استفاده از کلید رمز ‌‌بتواند مدیریت و کنترل آن را برعهده داشته باشد.

به طور کلی انواع کیف پول ارز دیجیتال به دو نوع سرد و گرم تقسیم‌بندی می‌شود. کیف پول‌های گرم یا hot wallet آن دسته از کیف پولهایی هستند که آنلاین بوده و دائم به اینترنت متصل‌اند. اما کیف پول‌های سرد یا cold wallet از کاربری آفلاین برخوردارند.

در یک تقسیم‌بندی دقیق‌تر، می‌توان کیف پول‌ها را به کیف پول‌های دسکتاپی، کیف پول‌های تحت وب، کیف پول‌های موبایل، کیف پول‌های کاغذی و کیف پول‌های سخت افزاری نیز تقسیم‌بندی نمود.

کاربران می‌توانند با استفاده از کیف پول‌های گرم، در هر زمان به دارایی خود دسترسی داشته باشند و به انجام معاملات بپردازند. اما این سطح کاربری برای آن دسته از تریدر‌هایی که کیف پول سرد را انتخاب نموده اند امکان پذیر نخواهد بود. نکته حائز اهمیتی که باید به آن اشاره شود این است که امنیت در کیف پول‌های سرد به مراتب بالاتر از کیف پول‌های گرم است. به همین خاطر کارشناسان امن‌ترین و بهترین راهکار برای نگهداری از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را استفاده از کیف پول‌های سرد معرفی می‌کنند.

اگر شما به عنوان یکی از فعالان و سرمایه‌گذاران بازارهای آنلاین قصد خرید کیف پول‌های سخت‌افزاری را دارید، حتما به هولوگرام موجود بر روی جعبه آنها توجه نمایید. از طرفی دیگر به هیچ عنوان نسبت به خرید کیف پول‌های دست دوم اقدام نکنید. در ادامه شما را با تعدادی از کیف پول‌های مطمئن در زمینه کریپتوکارنسی بیت کوین آشنا خواهیم کرد.

 

 کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول لجر نانو اس  Ledger Nano S Hardware Wallet

کیف پول لجر نانو اس در سال ۲۰۱۴ توسط هشت کارشناس که در زمینه کارآفرینی و انواع رمزارزها فعالیت داشتند راه اندازی شد. شعبات شرکت لجر در شهر کالیفرنیا و سانفرانسیسکو ایالت متحده آمریکا است. فردی به نام پاسکال امروزه مدیرعامل شرکت لجر با بیش از صد نفر پرسنل است.

کیف پول‌های نانو اس Ledger Nano S از نوع کیف پول‌های سرد محسوب می‌شوند. مدیریت فرآیند‌های این کیف پول سخت افزاری، از طریق  دفتری در شهر پاریس انجام می‌شود. هدف اصلی خدمات کیف پول نانو اس معرفی روش‌های امن به هدف راه‌کارهای بلاک چین است.

کیف پول‌های لجر به عنوان کیف پول‌های رمزنگاری شده برای نگهداری از رمز ارز بیت کوین، از کلیدهای عمومی و خصوصی برخوردار است. در هنگام استفاده از این نوع کیف پول‌ها، کلیه کلید‌های خصوصی شما که به اصطلاح به آن سند گفته می‌شود، توسط کیف پول سخت افزاری نانو اس بر روی یک دستگاه فیزیکی نگهداری می‌شود. این دستگاه قابل حمل بوده و از امنیت بالایی برخوردار است.

اما در کیف پول‌های نرم‌افزاری که به اصطلاح به آن کیف پول‌های گرم گفته می‌شود، امنیت کلید‌های خصوصی به کیفیت کیف پول‌های سخت افزاری ذخیره سازی نمی‌شود. امروزه شرکت لجر دو کیف پول با نام‌های لجر نانو اس Ledger Nano S و لجر نانو ایکس Ledger Nano X را به بازار معاملات آنلاین به هدف خرید و فروش بیت کوین و دیگر رمزارزها ارائه داده است.

ویژگی‌های کیف پول‌های نانو اس   

می‌توان با استفاده از این کیف پول‌ها بدون کاربری از سیستم‌عامل، داده‌ها را ذخیره نمود و به دلیل داشتن سیستم سخت‌افزاری موجود، داده‌ها در برابر حمله ویروس‌ها در امان خواهند بود. اما در نهایت امکان آلوده شدن این کیف پول به بد‌افزار را نمی‌توان کتمان کرد.

کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر می‌توانند آسیب پذیر نیز باشند. با توجه به اینکه از یک نرم‌افزار مشخص برای اجرای فرآیندها استفاده می‌کنند، اما شرایط کیفیت کار با این نوع از کیف پول‌ها رابطه مستقیمی با کیفیت نرم‌افزار مورد استفاده دارد.

نحوه عملکرد کیف پول نانو اس Ledger Nano S

پشتیبانی از چندین رمزارز به صورت آفلاین با استفاده از کلیدهای خصوصی، می‌تواند یکی از ویژگی‌های بارز در کیف پول‌های سخت افزاری لجر محسوب شود. این نوع از کیف پول‌ها به واسطه فرآیند‌های آفلاین داده‌ها را ذخیره سازی می‌کنند و با توجه به فرآیندهای رمزنگاری شده مورد استفاده در این نوع از کیف پول‌ها، اطلاعات موجود به هدف کسب مجوز برای تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین و یک دستگاه سخت افزاری امن ذخیره می‌شود.

نحوه اجرای فرآیندها در کیف پول‌های لجر به حالت فرآیند‌های سیستماتیک اجرا می‌شود. بر این اساس، برای ذخیره سازی اطلاعات و البته نگهداری کلید‌های خصوصی، از مکانیسم درایور‌ها و پورت‌های USB استفاده می‌شود. با توجه به این شرایط، دیگر هکر‌ها نسبت به دسترسی کلیدها از طریق محیط آنلاین با دشواری‌های اساسی روبرو خواهند شد.

 

 کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ترزور Trezor Hardware Wallet

از دیگر انواع کیف پول‌های بیت کوین و دیگر رمزارز‌ها، می‌توان کیف پول ترزور را به جهت مزایایی که دارد معرفی نمود. این کیف پول در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت ساتوشی واقع در کشور چک به بازار معاملات آنلاین معرفی شد.

کیف پول سخت‌افزاری ترزور شباهت های زیادی با کیف پول نانو اس دارد. از طرفی این کیف پول قابل حمل بوده و از جثه کوچکی برخوردار است و می‌تواند به راحتی با استفاده از پورت USB، به لپ تاپ شما متصل شود.

کیف پول ترزور Trezor به صورت آفلاین نسبت به نگهداری کلیدهای خصوصی رمزارزها اقدام می‌نماید.

کیف پول ترزور را می‌توان به عنوان یکی از اولین و قدیمی‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری دانست که می‌تواند با داشتن کاربری آسان به عنوان یک کیف پول سرد و امن در نزد سرمایه‌گذارن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد.

کیف پول ترزور، در زمان معرفی اشتباه کلید رمز هربار با اختصاص زمانی به توان دو، شرایط وارد نمودن دوباره کلمه رمز را فراهم می‌آورد. که این می‌تواند شرایط امنیت کاربری از کیف پول ترزور را نشان دهد.

 

 کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول مای سلیوم MyCelium Wallet

زمان آغاز به کار فعالیت این کیف پول در سال ۲۰۰۸ به دنبال ظهور رمزارز بیت کوین به همت تیمی از مهندسین سخت افزار در تاریخ معاملات ارز‌های دیجیتال ثبت شده است. در مثال‌های قبل با کیف پول سخت‌افزاری نانو اس و ترزور آشنا شدید. نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره شود این است که کیف پول مای سلیوم MyCelium می‌تواند به کیف پول‌های سرد و سخت افزاری ماننده ترزور به هدف انجام معاملات ارزی متصل شود.

از آنجایی که این کیف پول نرم افزاری است، از نصب بسیار آسانی برخوردار است. اما باید توجه داشته باشید که کاربری با آن کمی پیچیده است و نیازمند به داشتن اطلاعات قبلی است. کیف پول مای سلیوم ابزار مناسبی است برای نگهداری از رمز‌ارز بیت کوین. ورژن جدید این کیف پول برای نسخه های iOS و اندروید موجود است. تریدر‌ها می‌توانند به آسانی با بهره‌مندی از اپلیکیشن کیف پول مای سلیوم، نسبت به نگهداری بیت کوین و یا دیگر انواع کریپتوکارنسی‌ها اقدام نمایند.

مزایا و معایب کیف پول مای سلیوم MyCelium

● در هنگام استفاده، با توجه به خصوصیات‌هایی که در این نرم افزار وجود دارد کنترل کامل کلیدهای عمومی و خصوصی به دست کاربر است.

● کاربری از نسخه iOS کیف پول مای سلیوم دشوار نیست.

● این کیف پول از معروفیت و محبوبیت بالایی در بین معاملگران برخوردار است.

● در راستای کیف پول‌های متن باز شناخته می‌شود.

● از اتصالی سریع و آسانی برخوردار است.

● توجه داشته باشید که این کیف پول نسخه دسکتاپ ندارد.

 

 کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول الکتروم Electrum Wallet

این کیف پول نیز از جمله کیف پول‌های نرم افزاری و قدیمی شناخته می‌شود. زمان ساخت آن به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد و می‌تواند فقط ارز دیجیتال بیت کوین را نگهداری کند.

ویژگی های منحصر به فرد کیف پول الکتروم Electrum

● با توجه به قابلیت‌هایی که در کیف پول الکتروم وجود دارد، کلیه کنترل بیت کوین‌ها و کلیدها به دست کاربر است.

● خصوصیت بارزی که در این کیف پول می‌توان به آن اشاره داشت، اهمیت بالایی است که برای حفظ حریم خصوصی کاربران قائل است. بر این اساس به هیچ عنوان داده‌ها در این کیف پول به صورت آنلاین نگهداری و ذخیره نمی‌شوند.

● سیستم روش پرداخت در این کیف پول ساده انتخاب شده است. به همین خاطر کیف پول الکتروم در صف کیف پول های معمولی شناخته می‌شود.

● مانند کیف پول مای سلیوم، کیف پول الکتروم نیز متن باز است و به راحتی می‌توان در ساختار این کیف پول تغییرات را بر اساس سلیقه کاربر به وجود آورد.

● کاربری از کیف پول الکتروم Electrum به دلیل داشتن اینترفیس اتوماتیک، برای کاربران و آنهایی که به تازگی به هدف خرید و فروش بیت کوین این کیف پول را انتخاب کرده‌اند بسیار آسان است.

● از نظر امنیتی، این کیف پول با داشتن سیستم رمزگذاری دو مرحله‌ای، خیال کاربر را نسبت به استفاده مطمئن و امن راحت کرده است. توجه داشته باشید که این کیف پول در ردیف کیف پول‌های امن معرفی شده است.

 

 کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول کوینومی Coinomi Wallet

اگر بخواهیم در بین کیف پول‌های گرم و نرم افزاری، کیف پولی را مثال بزنیم که از کاربری حرفه‌ای‌تر و ارزشی بالا‌تر نسبت به دیگر کیف پول‌های نرم‌افزاری برخوردار باشد، می‌توانیم کیف پول کوینومی را معرفی کنیم. کیفیت موجود در این کیف پول تا حدی است که می‌تواند با سیستم عامل های ios، اندروید و حتی ویندوز سازگار باشد. کیف پول کوینومی در سال ۲۰۱۴ به بازار معاملات ارزهای دیجیتال معرفی شد. در ابتدای راه، ورژن سیستم عامل اندروید برای این کیف پول منتشر شد. پس از مدتی نسخه ios و به دنبال آن در سال ۲۰۱۹ با توجه به استقبال کاربران، نسخه دسکتاپ کیف پول کوینومی به بازار ارائه شد.

مزیت حائز اهمیتی که در این کیف پول وجود دارد پشتیبانی از استاندارد توکن ERC20 است. بر این اساس کاربر می‌تواند هر تعداد توکن را به راحتی انتخاب کرده و اضافه کند.

از طرف دیگر، این کیف پول قادر است بیش از ۵۰۰ رمزارز را در خود ذخیره سازی کند. با توجه به ویژگی‌هایی که در این کیف پول وجود دارد، می‌توان آن را به عنوان یکی دیگر از کیف پول‌های مطمئن معرفی نمود. از آنجایی که هدف اصلی کاربری کیف پول کوینومی Coinomi صیانت از حریم خصوصی کاربران است، توانسته نظر بخش قابل توجهی از تریدر‌ها را به خود جلب نماید.

شرایط راه‌اندازی در این کیف پول ساده انتخاب شده است. به همین خاطر کاربر می‌تواند پس از انتخاب رمزارز مورد نظر، آنها را به راحتی در کیف پول کوینومی خود ذخیره کند.

مزیت دیگری که می‌توان برای کیف پول کوینومی بیان نمود، نحوه نگه‌داشت و کیفیت تولید کلید‌های خصوصی است. به همین خاطر، در این کیف پول کلید‌های خصوصی که تولید می‌شود به سرورهای کوینومی ارسال نشده و در داخل خود کیف پول حفظ و نگهداری می‌شوند. بر این اساس، زمانی که از نسخه دسکتاپ و یا ‏ios و یا اندروید استفاده می‌کنید، اختیار و حفاظت از کلید‌های خصوصی شما در اختیار خودتان است.

با توجه به این مزیت، تنها اگر کسی بتواند به حافظه کامپیوتر یا موبایل شما دسترسی داشته باشد قادر خواهد بود کلیدهای خصوصی شما را تصرف کند. در غیر این صورت، امنیت کلید‌های خصوصی شما تضمین شده باقی خواهد ماند.

می‌دانیم که معامله‌گران در حوزه سرمایه‌گذاری‌های آنلاین، همواره از مهمترین دلایلی که به معاملات کریپتوکارنسی استقبال نشان داده و این نوع از سرمایه‌گذاری را انتخاب کرده‌اند، برخورداری و حمایت از فاکتور‌های بسیار مهم حریم شخصی برای آنها است. به همین منظور، در ادامه بیان فاکتور‌های برترین در کیف پول کوینومی به همین‌جا خلاصه نمی‌شود؛

دیگر دلیلی که می‌توان آن را مهمترین دلیل استقبال کاربران و ایجاد محبوبیت در این کیف پول اشاره نمود، مزیت بی‌نظیر شرایط حفظ حریم خصوصی کاربران در این کیف پول است. با توجه به این مزیت برخلاف برخی از کیف پول‌های رایج در بازار، اطلاعات شخصی شما توسط کیف پول کوینومی Coinomi جمع آوری نشده و به هدف ممانعت از نفوذ جاسوسان و عدم در دسترس بودن اطلاعات شخصی شما و البته تراکنش‌ها، این کیف پول آی‌پی IP شما را از چشم دیگران پنهان می‌سازد.

به همین خاطر کاربر می‌تواند معرفی یک پسورد را به انتخاب خود در اجرای فرآیندها لحاظ نماید. این موضوع امنیت اجرای فرآیند‌های خرید و فروش بیت کوین و یا دیگر رمزارز‌ها را ارتقا داده و خیال کاربر را بیشتر از قبل آسوده خواهد کرد.

کیف پول صرافی اوکی اکسچنج

چنانچه در صرافی اوکی اکسچنج خرید و فروش بیت کوین یا هر رمزارز دیگری را انجام دهید؛ دیگر نیازی به انتقال به کیف پول ارز دیجیتال دیگری ندارید. زیرا در این صرافی پس از ثبت نام، به طور اختصاصی کیف پولی ایمن برایتان در نظر گرفته می‌شود.

پاسخ به سوالات احتمالی شما درباره خرید بیت کوین در اوکی اکسچنج

1. چگونه در صرافی اوکی اکسچنج قیمت بیت کوین مشخص می‌شود؟

همانطور که احتمالا تا به الان متوجه شده‌اید برای خرید بیت کوین و فروش آن در صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج دو راه وجود دارد:

تبادل سریع: که در این نوع از معاملات، قیمت بیت کوین براساس قیمت لحظه ای بیت کوین در بازار جهانی مشخص می‌شود.

تریدر اوکی اکسچنج: در این نوع از معاملات قیمت لحظه ای بیت کوین (BTC) را خود کاربران مشخص می‌کنند.

2. آیا برای ذخیره بیت کوین پرداخت هزینه لازم است؟

برای ارسال، دریافت و نگهداری از بیت کوین‌های خود، تنها به یک کیف ‌پول از انواع نرم‌افزاری، سخت‌افزاری، موبایلی، تحت وب و یا کاغذی نیاز دارید. نوع کیف پول خود را بر اساس سلیقه و توانایی خود انتخاب می‌کنید.

توجه داشته باشید که شما با ثبت نام در اوکی اکسچنج و خرید ارز دیجیتال از این صرافی نیازی به انتقال دارایی خود به کیف پول ارز دیجیتال نیستید؛ زیرا اوکی اکسچنج به شما کیف پولی اختصاصی و امنی را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن استفاده کنید. در هر حال این موضوع به انتخاب شما بستگی دارد که ارزهای خود را در کیف پول اوکی اکسچنج نگهداری کنید یا در کیف پول های دیگر.

3. کدام صرافی را برای خرید بیت کوین انتخاب کنیم؟

صرافی اوکی اکسچنج با کسب کوله‌باری از تجربه، همواره بهترین خدمات را برای کاربران در زمینه فروش و خرید بیت کوین و دیگر رمزارهای بازار نظیر اتریوم، تتر، دوج کوین و… همراه با کیفیت‌ و سرعت‌ بالا ارائه داده است. به همین خاطر بی‌دلیل نیست که امروزه به عنوان یکی از معتبرترین و امن‌ترین صرافی‌ها شناخته شود. سپاس از اینکه تا پایان این مطلب ما را همراهی کردید موفق باشید و پرسود.

منبع:

http://aftabir.com/reportages/view/3985/%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%AC%D8%A7-%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۰۴
blogma uturn