لیست نهایی

بایگانی

دلایل منحصر به فرد بودن بیت کوین

سه شنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۱، ۰۱:۵۲ ب.ظ

 


 

این ارز موفق شده است یک جامعه جهانی ایجاد کند و یک صنعت کاملاً جدید متشکل از میلیون ها علاقه مند به ایجاد، سرمایه گذاری، ترید و استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ...

این ارز موفق شده است یک جامعه جهانی ایجاد کند و یک صنعت کاملاً جدید متشکل از میلیون ها علاقه مند به ایجاد، سرمایه گذاری، ترید و استفاده از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در زندگی روزمره به وجود آورد. ظهور اولین ارز دیجیتال یک پایه مفهومی و تکنولوژیکی ایجاد کرده است که متعاقباً در توسعه هزاران پروژه رقیب الهام بخش بوده است.

کل بازار ارزهای دیجیتال که اکنون بیش از هزار میلیارد دلار ارزش دارد - مبتنی بر ایده تحقق یافته بیت کوین است: پولی که مستقل از واسطه های معتمد مانند بانک ها و شرکت های خدمات مالی است و می تواند توسط هر کسی در هر نقطه از جهان ارسال و دریافت شود.

به لطف ماهیت پیشگامانه خود، BTC پس از یک دهه حضور در بازار، همچنان در راس این بازار پر انرژی باقی مانده است. حتی پس از آنکه بیت کوین تسلط بی چون و چرای خود را از دست داد، همچنان با ارزش بازار (Market Cap) بیش از 500 میلیارد دلار، ارزشمندترین رمز ارز دنیاست. عمدتا این موضوع به دلیل فراگیر بودن پلتفرم هایی است که از BTC استفاده می کنند: کیف پول ها، صرافی ها، خدمات پرداختی، بازی های آنلاین و بسیاری از موارد دیگر.

به طور کلی با توجه به خصوصیت‌های بارزی که تا این لحظه درباره ارز دیجیتال بیت کوین مانند داشتن امنیت بالا، غیر متمرکز بودن و… معرفی شد، می‌توان به دیگر ویژگی‌های اصلی بیت کوین نیز اشاره نمود که وجود این ویژگی‌ها بیشتر از قبل خرید و فروش بیت کوین را محبوب کرده است. ویژگی‌هایی از جمله حمل آسان و عدم جعل یا کپی کریپتوکارنسی بیت کوین.

حمل آسان

در کنار ویژگی‌های مختلفی که در ارز دیجیتال بیت کوین وجود دارد، این ویژگی می‌تواند به عنوان برترین ویژگی محسوب شود. بر این اساس می‌توانید بدون در نظر گرفتن مقدار ارزش و مبلغ بیت کوین، آن را به راحتی و با امنیت کافی حمل نمایید.

عدم جعل یا کپی BTC

محدودیت تعداد بیت کوین در حدود ۲۱ میلیون واحد است. با توجه به فناوری بلاکچین که امنیت فوق‌العاده‌ای را برای این رمزارز به وجود آورده است، می‌توان ادعا داشت بیت کوین جعلی وجود ندارد. به همین خاطر هیچ کس نمی‌تواند در این شبکه و بازار، تراکنش ساختگی ایجاد کند و یا تصرفی در بیت کوین‌های دیگران داشته باشد. در سیستم این ارز دیجیتال از تکنیک‌‌های مدرن رمزنگاری استفاده شده است. به همین خاطر با استفاده از کلید‌های عمومی Public key و خصوصی  Private Keys، دیگر راهی برای نحوه ایجاد بیت کوین کپی یا تقلبی وجود ندارد و امنیت کاربران در شبکه خرید و فروش بیت کوین تضمین شده است.

صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج، با فراهم نمودن شرایطی مطلوب به هدف انجام معاملات به واسطه انواع کریپتوکارنسی‌ها مانند بیت کوین، توانسته است با برخورداری از بروزترین متد‌های امنیت سایبری در زمینه حفظ دارایی‌های سرمایه‌گذاران، محیط امن و مورد اعتمادی را به وجود آورد.

ویژگی‌های کاربردی اوکی اکسچنج

 در وبسایت اوکی اکسچنج، کلیه امکانات و خدمات سامانه اعم از سطح دسترسی مشتریان، ورود به سامانه و دسترسی به کیف پول به هدف برداشت و یا تغییر در رمز عبور، از فرآیند تایید دو مرحله‌ای Two Factor Authentication برخوردار است. 

دریافت و ارسال‌ کلیه اطلاعات مشتریان در امنیت کامل و رمزنگاری شده، توسط پروتکل‌های SSl  صورت می‌پذیرد. بر این اساس اوکی اکسچنج ادعا می‌کند که سرقت از داده‌های مشتریان محال است. حتی در شرایط نفوذ به سرور، اطلاعات و هویت مشتریان در امنیت کامل بوده و به دلیل رمزنگاری شدن داده‌ها، هیچ استفاده‌ای از آنها نخواهد شد.

از طرفی دیگر طی زمان بندی‌های مشخص، از کلیه اطلاعات مشتریان بک‌آپ گرفته می‌شود. بر این اساس امکان نابودی اطلاعات کاربران نیز وجود نخواهد داشت.

در وب‌سایت اوکی اکسچنج، ذخیره کلیه داده‌ها و اطلاعات مشتریان بر اساس کاربری از سرور‌های اختصاصی انجام می‌شود. سرور‌های مورد استفاده از نرم افزارها و سخت افزار‌های امن با بهره‌مندی از دیواره‌های آتش چند لایه برخوردارند.

کلیه تراکنش‌ها و فرآیندها و فعالیت مشتریان در سامانه توسط پیامک و یا از از طریق ایمیل با سرعت مطلوب به مشتریان اطلاع رسانی می‌شود. با این راه‌کارها، امنیت حساب کاربران تضمین شده و مجالی برای استفاده غیر مجاز وجود نخواهد داشت.

منبع:

https://digiato.com/article/2022/07/24/1506280

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۰۴
blogma uturn