لیست نهایی

بایگانی

 

مشاهده لیست قیمت ارزهای دیجیتال بیت کوین و تتر با اوکی اکسچنج

افرادی که در دنیای ارزهای دیجیتال به عنوان سرمایه گذار یا تریدر فعالیت می‌کنند، مطلع هستند که دانستن قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال تاثیر زیادی در موفقیت و میزان سود یا ضرر دریافتی خواهد داشت. ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و تتر تاثیر زیادی در نحوه عملکرد دنیای ارزهای دیجیتال و کار تریدرها دارد. بدون اطلاع از قیمت لحظه‌ای چنین ارزهای دیجیتالی نمی‌توان معامله چندان موفقی را به انجام رساند. برای آشنایی با اهمیت این دو رمزارز مهم، ابتدا بهتر است با نحوه کارکرد آنها آشنا شده و سپس به معرفی اهمیت آنها در این حوزه بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین اولین ارز دیجیتال دنیا است. بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال و بلاک چین دنیا، اهمیت زیادی در نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال دیگر دارد که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت. این ارز دیجیتال در سال 2008 توسط ساتوشی ناکاموتو اختراع شد. بیت کوین اولین ارز دیجیتال دنیا بود که با استفاده از رمزنگاری روی بلاک چین به وجود آمد. به وجود آمدن بیت کوین باعث شد تا برنامه نویسان و توسعه دهندگان بسیاری وارد یک حوزه جدید شوند. به وجود آمدن بلاک چین نیز باعث شد تا کارهای مختلفی را بتوان به صورت غیرمتمرکز انجام داد. بلاک چین محیطی است که از داده‌ها به صورت غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. به جای ذخیره سازی اطلاعات روی یک سرور مرکزی، اطلاعات تراکنش‌ها و دیگر موارد در یک بستر به صورت توزیع شده ذخیره می‌شوند.

به همین خاطر بلاک چین و اطلاعات ذخیره شده در آن ویژگی‌های خاصی پیدا می‌کنند. به طور مثال در دنیای بلاک چین به دلیل این که داده روی سیستم کاربران مختلف توزیع شده، فرد خاصی نمی‌تواند تغییری در داده‌ها ایجاد کند. داده‌ها همیشه بدون تغییر باقی می‌مانند. برای ایجاد تغییر در اطلاعات باید بیش از 50 درصد کاربران شبکه موافقت داشته باشند. به همین خاطر هک کردن و ایجاد خلل در کارکرد بلاک چین غیرممکن است. بیت کوین به عنوان اولین بلاک چین دنیا بیشترین امنیت را در بین ارزهای دیجیتال مختلف دارد. این بلاک چین نرخ هش بسیار بالایی دارد و برای استخراج ارز دیجیتال بیت کوین در این بلاک چین باید قدرت پردازشی زیادی را صرف کرد. چنین قدرت مورد نیاز برای ایجاد داده‌ها در بلاک چین بیت کوین باعث شده تا تغییر اطلاعات و هک شدن آن نیز بسیار سخت‌تر شود.

این بلاک چین از مکانیزم اثبات کار استفاده می‌کند و کاربران با استفاده از دستگاه‌هایی به نام ماینر، در دنیای این بلاک چین به اعتبارسنجی تراکنش‌ها می‌پردازند. در مکانیزم اثبات کار افراد با استفاده از قدرت پردازشی دستگاه‌های خود مسائل پیچیده ریاضی را برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها حل می‌کنند. افرادی که موفق به حل مسئله شوند، تراکنش را تایید کرده و از بلاک چین بیت کوین پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش دریافت شده باعث استخراج بیت کوین می‌شود که تاثیر زیادی در قیمت بیت کوین دارد. چرا که این بلاک چین از فرایند هاوینگ استفاده می‌کند.

اهمیت بیت کوین و قیمت آن

اهمیت بیت کوین و قیمت آن

در دنیای ارزهای دیجیتال، قیمت ارزها با استفاده از مکانیزم عرضه و تقاضا کنترل می‌شود. هر چه کاربران میل بیشتری به خرید داشته باشند، قیمت آن ارز دیجیتال نیز افزایش پیدا می‌کند. در سمت مقابل با افزایش عرضه، قیمت ارز دیجیتال کاهش پیدا می‌کند. هرچند عوامل دیگری مانند افراد مشهور و اخبار نیز در دنیای ارزهای دیجیتال تاثیر گذار هستند. اگر با رمزارز دوج کوین آشنا باشید، نیازی به معرفی ایلان ماسک نیست که با حمایت‌های خود باعث افزایش قیمت این ارز می‌شد. اما در این دنیای بزرگ که اتفاقات زیادی در نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال تاثیر گذارند، یک ارز دیجیتال نقش اساسی را دارد. بیت کوین به عنوان اولین بلاک چین و ارز دیجیتال دنیا همیشه در معرض دید عموم قرار دارد.

همه سرمایه گذاران و تریدرها همیشه به بیت کوین نگاه خاصی دارند و آن را پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال می‌دانند. اکثر افراد ارزهای دیجیتال را تنها با بیت کوین می‌شناسند. به همین خاطر تغییرات ایجاد شده در بیت کوین و شبکه آن تاثیر زیادی روی ارزهای دیجیتال دیگر خواهد داشت. به طور مثال فرض کنید با تغییر قیمت بیت کوین، کاربران ارزهای دیجیتال دیگر نیز واکنش می‌دهند. چون بیت کوین را به عنوان یک ارز دیجیتال معتبر می‌شناسند. بارها شاهد بودیم که با کاهش قیمت بیت کوین، قیمت دیگر ارزهای دیجیتال نیز کاهش یافته است. بر عکس در زمانی که فرایند هاوینگ اتفاق می‌افتد، قیمت برخی ارزهای دیجیتال دیگر نیز افزایش می‌یابد. هاوینگ فرایندی است که در آن پاداش شبکه بیت کوین نصف می‌شود. نصف شدن پاداش شبکه باعث کاهش عرضه این ارز دیجیتال می‌شود.

عرضه کمتر باعث می‌شود تا قیمت بیت کوین نیز افزایش پیدا کند. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود برای مشاهده قیمت ارز دیجیتال اوکی اکسچنج را انتخاب کنید. چرا که این پلتفرم به صورت لحظه‌ای قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را نمایش می‌دهد. ارز دیجیتال مهم دیگر بازار، تتر است که توصیه می‌شود با آن نیز آشنا شوید.

ارز دیجیتال تتر و کاربردهای آن

ارز دیجیتال تتر و کاربردهای آن

تتر یک ارز دیجیتال پایدار است. استیبل کوین یا ارز دیجیتال پایدار به دسته‌ای ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که قیمت آنها همیشه در دنیای بلاک چین ثابت خواهد بود. این دسته از ارزها برخلاف رمزارزهای عادی مانند بیت کوین و اتریوم، به یک دارایی فیزیکی وابسته هستند. استیبل کوین‌ها با پشتوانه‌های فیزیکی به وجود می‌آیند. این پشتوانه می‌تواند به صورت دارایی‌های باارزشی مانند طلا و الماس یا حتی ارزهای فیات باشد. ارزهای فیات پشتوانه خوبی برای ایجاد استیبل کوین‌ها هستند. تتر نیز به عنوان پراستفاده‌ترین و معروف‌ترین استیبل کوین دنیا به ارز فیات دلار آمریکا متصل شده است. این ارز دیجیتال به دلیل اتصال به دلار آمریکا ارزشی برابر با یک دلار آمریکا را دارد. ارزهای دیجیتال پایدار برای این که ارزش خود را در فرایند عرضه و تقاضا حفظ کنند، باید توسط یک شرکت یا سازمان مدیریت شوند.

تتر نیز توسط شرکت Tether پشتیبانی می‌شود تا قیمت آن همیشه ثابت باقی بماند. شاید به تصور اکثر کاربران استفاده از یک ارز دیجیتال با پشتوانه دلار تاثیری در دنیای ارزهای دیجیتال نداشته باشد. در صورتی که تعداد زیادی از کاربران بازار ارز دیجیتال از این رمزارز استفاده می‌کنند. رمزارز تتر برای حفظ ارزش سرمایه کاربرد زیادی دارد. افراد تریدر و سرمایه گذار برای این که از ارزش دارایی‌های خود در دنیای ارزهای دیجیتال محافظت کنند، از تتر استفاده می‌نمایند. فروش یک رمزارز و تبدیل آن به دارایی‌های دیگر می‌تواند زمان‌بر و پرریسک باشد. در این حالت کاربران در هنگامی که حس کنند قیمت یک ارز کاهش خواهد یافت، می‌توانند با خرید ارز دیجیتال تتر از کاهش ارزش سرمایه خود محافظت کنند.

خرید و قیمت تتر به همین دلیل اهمیت زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال دارد. چرا که کاربران با تبدیل هر ارزی به تتر، دارایی خود را محافظت کرده و می‌توانند در اقدام‌های بعدی به سرعت وارد بازار شده و سرمایه گذاری کنند.

اوکی اکسچنج و مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال

برای افرادی که به صورت بلند مدت روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند، مشاهده قیمت یک ارز دیجیتال به صورت لحظه‌ای یا روز به روز اهمیت زیادی نخواهد داشت. در طرف مقابل تریدرها و سرمایه گذاران کوتاه مدت قرار دارند که در بازه‌های کوتاه مدت از ارزهای دیجیتال سود کسب می‌کنند. در این صورت لازم است تا افراد همیشه از قیمت ارزهای دیجیتال بیت کوین و غیره مطلع باشند. کاهش یا افزایش قیمت یک ارز دیجیتال و تحلیل نمودار آن می‌تواند فرد سرمایه گذار را در قدم‌های بعدی راهنمایی کند. تریدرها این کار را همیشه انجام می‌دهند. آنها به صورت لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال را رصد می‌کنند تا برای ورود یا خروج از بازار یک ارز تصمیم بگیرند.

اوکی اکسچنج یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که امکان مشاهده قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال بزرگ و معروف را فراهم می‌کند. این صرافی ارز دیجیتال بیش از 700 رمزارز مختلف را پشتیبانی می‌کند تا کاربران به راحتی به تعداد ارزهای دیجیتال بیشتری دسترسی داشته باشند. ارزهای دیجیتال جام جهانی که در حال حاضر از رمزارزهای داغ بازار هستند، می‌توانند فرصت خوبی برای کسب سود و سرمایه گذاری کوتاه مدت باشند. برای خرید و فروش چنین ارزهای دیجیتالی می‌توانید از صرافی اوکی اکسچنج استفاده نمایید.

منبع: https://www.plaza.ir/140109/464166/btc-and-usdt-price-with-ok-ex/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۲۱
blogma uturn